Saturday, May 22, 2010

cendawan tumbuh selepas hujan....


peh...aku bangun tido pagi tadi sejok gile sampai ketulang...aku ingat npe la bley jadi sejok sangat,upenye chini hujan malm tadi...pas je aku bangun solat subuh..aku ronde2 r kliling umah...first skli aku ronde longkang aku...peh bersih 2...mintak2 r jiran aku x buang sampah kt longkang agi yang cam aku stowy leps2....amin3

pastu,aku stat r mronde kawasan dpan umah plak...tengok ade bende putih2 jea...bsinar,cute jek..datg dekat je,nah ka...cndawan upenye..ap ag,dalam otak aku mle r tpikir nak suh mak aku wat sop cendawan or wat goreng tepung..kutip2 r n bwak g dapo..tetibe mak aku cakap cndawan 2 x leh makn...beracun...hemmm..kmpunan r jawbnye..tp ada gak aku trbace yang cendawan ni akan tumbuh selepas hujan...so brte 2 adalah benar...

17 comments:

  1. best ar...len kali aku baca lg...pastikan yang terbaek dari ladang...

    ReplyDelete
  2. Silap ari bulan boleh masuk spital makan cendawan ni.

    ReplyDelete
  3. ye r tok nabe...sedp tgk jele...

    ReplyDelete
  4. ade sorang kt kg aku mnggal coz mkn cndawan segar yg bru tumbuh tp beracun

    ReplyDelete
  5. ape lagi...cendawan goreng onneekk...

    ReplyDelete
  6. yup...t aku masak aq anta..

    ReplyDelete
  7. comel je cendawan tu..hehe..sygnye beracun ye..seb bek xmkn..hee

    ReplyDelete
  8. tengok memang geram....rse cam nk kunyah2 jek..tp x nk mati awal..hehe

    ReplyDelete
  9. boleh racun jiran anda yg buang sampah ke dlm longkang tuh. :P


    Ok x baik berdosa jgn buat oke. :P


    serius memang cendawan tu cantik. :D

    ReplyDelete
  10. ahaha..rumah u atas bukit ke ape ea?wuahhh,mmg comel cendawan2 tu,putih bersih ja.hehe..lwk tol la g kutip bg srh mak msk.hehehe :D

    ReplyDelete
  11. xleh mkn eh cendawan tu?
    ce try bg kat arnab...hehehe..

    ReplyDelete
  12. haha fay nana..gud ideas..haha...ne blh kuyam..mati awal,cndawan 2 tumbuh kat tepat kebun dpan umah,,not2 atas bukit..huhu...mne blh cik shin nk wat gitu...dose2..wakakaka..

    ReplyDelete
  13. hehe..makan je Naeme..xmarah pn..wkakaka..

    ReplyDelete
  14. awak x marah...tp akan ade orang lain yang akan marh..huhuhu..

    ReplyDelete
  15. takde cendawan yang tumbuh sebelum hujan ke?alaa.

    ReplyDelete